Vrijdag 19 en zaterdag 20 jan veel tijd besteed aan het bijwerken blog

20 januari 2018 - El Chaltén, Argentinië

Wat zijn wij toch verwend met Internet in Nederland. Ben gisteren uren bezig geweest om het blog bij te werken en foto's uploaden. Dan had ik weer geen verbinding dan was de pagina van Reislogger weer niet bereikbaar. Zo ging het heel de dag door. Tussendoor nog wel her en der op zoek gegaan naar lekker eten en gevonden.
Tegen de avond zit Fred met een vermoeid gezicht al in het restaurant van het Hostel. We nemen het ervan en nuttige de nodige literflessen Stoutbier en een goede maaltijd met zoveel vlees dat we beiden niet opkunnen. Fred is vandaag naar het gletsjermeer gelopen waar je een mooi uitzicht hebt op Fitz Roy en Cerro Torro. Het was ontzettend druk. Soms moest hij wachten om de horde wandelaars te passeren. Zestien jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan. Ik was toen alleen in die omgeving en ben onderweg ook niemand tegengekomen. Heb toen uren op die plek gezeten en genoten van vooral het spectaculaire uitzicht en de stilte.
Tegen 23 uur hebben we afscheid genomen. Fred rijdt de komende dagen naar El Calefate om vanuit daar de Perito Moreno gletsjer te bezoeken. Ik ga dat niet doen omdat ik dat ook 16 jaar geleden heb gedaan. Door de toename van het tourisme nu lijkt me dat niet meer leuk. En door de vlucht over de O'Higginsgletsjer heb ik nu een veel beter alternatief gehad.
Ik heb besloten om nog 2 nachten langer hier te blijven en vanaf maandag naar Puerto Natalie te fietsen. Een trip van een goede 400 km. Eerst was ik van plan om via het nationale park Torres del Paine te fietsen. Dat plan laat ik echter varen. Er wordt nog maar een beperkt aantal bezoekers toegelaten en je moet blijkbaar reserveringen hebben van campings of hotels.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerry:
    21 januari 2018
    Ja torres del Paine schijnt erg druk te zijn. Op een of andere manier fietsen er toch wel eens mensen doorheen. Ik heb toen een mooie dagexcursie gedaa n Toen leek me daar fietsen niet leuk met t verkeer. Puerto Natales is ook erg vol vermoedelijk. Ga je inderweg bij the PinkHouse slapen?? Mooie plek bij leegstaande roze ranch. Heb je vast wel van gehoord
  2. Mieke potters:
    21 januari 2018
    Dag Peter, ik was zojuist, via Google-Maps aan het kijken naar jouw fietstocht van Salta naar Ushuaia.
    Het antwoord van Google-Maps : Sorry, your search appears to be outside our current coverage area for biking. (ik had de optie voor de fietser gekozen). Ik neem aan dat Google meer beperkingen heeft dan jij als fietser. Goede reis, Mieke