Vrijdag 8 december nieuw bezoek en het festival begint

8 december 2017 - Chos Malal, Argentinië

Vrijdagochtend kwam ook het Nieuw Zeelandse koppel aan voor een slaapplaats voor enkele dagen. Het zijn Eileen en Andy. Zij zijn nu 10 maande onderweg. Onderweg ben ik ze net buiten Mendoza voor het eerst tegen gekomen. Meestal stel je je eigen niet voor en gaat het vooral over de ervaringen tot nu toe. Ze zijn begonnen in Peru en via Bolivia en het noorden van Chili in Argentinië gekomen. Zij rijden zoveel mogelijk de onverharde wegen. Ze willen hier in de buurt een grenspas over. Een onverharde weg en voor een deel een wandelpad Helaas zijn veel overgangen nog niet open vanwege de hoeveelheid sneeuw. Je zou het niet verwachten gezien de redelijk hoge temperaturen. Toch zie je op nog veel berghellingen sneeuw liggen.
Vandaag ook bezig geweest met het maken van een eigen blog. Dat heeft wat tijd gekost om een goede lay-out te krijgen. Zeker wanneer het Internet niet goed werkt of traag is. Het is uiteindelijk gelukt. Een aantal lezers van het andere blog vonden het verwarrend dat ik daarop bleef schrijven en daarom vond Hilde het beter dat ik dat niet meer deed.
In de loop van de ochtend op zoek gegaan naar waar het festival plaatsvind en Hoelaat het start. Uiteindelijk bij de toeristeninformatie de juiste info gevonden. Dit burg ligt wel op een rare plaats 4 km buiten de stad. Het is trouwens een vreemde omgeving als je hier aankomt. Alles gortdroog, stenig geen groen totdat je de plaats bereikt. Dan zie je wat een rivier met veel water doet in een omgeving.
S'avonds naar het festival met de naam 'Fiesta National del Chivitos la Danza y la Cancion'.
Een hele mond vol en dat hebben de presentatoren ook. Wat kunnen die lang praten. Het is vooral een muziekfestival met daarbij een geweldig grilfestijn van geslachte geitjes. Daarom heen diverse lokalen producten van eten tot kleding etc.
Was bang dat tussen de diverse optredens veel tijd zou zitten. Dit komt mede omdat je op diverse plaatsen lange wachtrij ziet omdat alles zo langzaam gaat. Dat was echter niet het geval. Binnen 5 minuten tijd was de volgende band aan het spelen. Dit heb ik op de vele festivals waar ik geweest ben nog niet meegemaakt. En goede muziek was het ook nog als je tenminste van rock houdt met zuid Amerikaanse invloeden. De hoofdakt was helaas niet mijn smaak een boysband Banda XXI. Wel zeer populair want toen stroomde het terrein vol (23:30) zelfs gezinnen met jonge kinderen en babies.
Helaas nog geen gegrild geitje gegeten. Daar moet je namelijk een tafel voor reserveren en dan krijg je per tafel , max 6 personen, een half geitje. Ook daar staan de mensen lang voor in de rij

1. Greet:
    9 december 2017
    Leuk verslag Peter en Door de foto's krijg je ook een idee wat daar allemaal gemaakt wordt. De geitjes vind ik wat minder. Jammer dat wij de muziek niet kunnen horen. Fijne dagen!
  2. Hilde:
    10 december 2017
    Hoi Peter, leuk dit blog , fijn dat je het toch gemaakt hebt., wij blijven nu , zondag , op de camping in Chos Malal. Ben jij al doorgegaan? .Zijn benieuwd welke route jij naar Chili neemt? Wij zijn hier morgen misschien ook nog om naar het toeristenbureau te gaan.
  3. Corne van Beek:
    11 december 2017
    He Peter, leuk je zo te kunnen volgen met foto's en verslag. Veel plezier.
  4. Rob:
    11 december 2017
    Hoi Peter, is zo wel genieten voor je. Fiestsen en een rock festival. Wat wil je nog meer? Geitjes zien er wel goed uit zonder velletje. Maak je af en toe wel een selfie? Groetjes en fiets ze verder.