Zondag 18 februari van Tolhuin naar Ushuaia 104 km ik ben er

18 februari 2018 - Ushuaia, Argentinië

Door internetproblemen helaas gisteren dit bericht niet kunnen plaatsen

Druppel druppel druppel dat was het eerste geluid dat ik hoorde toen ik vanochtend wakker werd. Shit was de eerste gedachten. Zo wil ik niet naar Ushuaia en daar zeiknat aankomen. Ik wacht wel tot het droog is. Maar hoe laat zal het droog zijn. Bijkomstigheid bij dit weer was echter wel dat er geen wind stond. Toen ik uit de tent kwam leek het enkel te miezeren. Wacht ik tot morgen of ga ik toch maar vandaag een beetje nat worden en geen wind of morgen misschien wat zon met mogelijk weer veel wind. Toch maar besloten om vandaag te gaan.
Snel ingepakt en ontbeten. Ook het Braziliaanse stel besluiten om te gaan. Ik ga op weg met als doel in een dag naar Ushuaia te rijden. Zij maken een tussenstop door ergens wild te kamperen. Daar heb ik geen zin meer in. 100 km naar Ushuaia moet ik kunnen halen.
Zo gezegd zo gedaan. Het miezerde nog steeds toen ik wegreed. Hoefde nog geen regenbroek aan. Alleen was er van de omgeving weinig te zien door de nevel en laaghangende bewolking. Na 50 km kwam ik nog een restaurant tegen. Had wel zin in wat warms gekregen. Toen ik mijn jas en andere kleding uitdeed merkte ik pas dat ik toch wel erg nat was geworden. Het lekkere lamsstoofpotje ging gretig naar binnen. Toen ik weer buiten kwam regende het toch stevig en moest ook de regenbroek aan. Het zicht werd steeds slechter waardoor ik maar weinig van de omgeving heb kunnen genieten. De route is redelijk glooiend en bevat niet al te zware klimmen, erg bosrijk.
Wat wel erg vervelend was dat het erg druk was qua verkeer. Zo druk met voorbij razende auto's dat ik dacht als dit maar goed blijft gaan met dit weer. Tegen 16:30 bereik ik eindelijk de grens van Ushuaia. Gelukkig stonden er genoeg mensen om een foto te maken. Toen snel op weg naar het hostel. Dat ligt nog 7 km verderop in de buurt van het centrum. Daar wachtte nog een grote verrassing. Ushuaia is namelijk tegen een heuvel gebouwd. De laatste 150 meter naar het hostel gingen dan ook stijl naar boven en over de 18%. Goed doordrenkt kwam ik in het hostel, dat bij fietsers erg bekend is, aan. Er komen zoveel fietsers dat de eerste nacht voor fietsers gratis is. Op dit moment zijn er de drie Amerikanen die ik op de boot naar Povenir heb ontmoet. Morgen komt ook het Braziliaanse koppel naar hier. Dus ik verwacht de komende dagen nog wel anderen hier te ontmoeten. Allereerst ga ik er een op drinken op het feit dat ik een geweldig mooie tocht heb kunnen maken en succesvol heb voltooid zonder problemen.

1. Joost:
    19 februari 2018
    Knap werk Peter. Geniet nog van de laatste dagen. Veel plezier en ik zie je weer graag in Tilburg
  2. Ton:
    Fantastisch gedaan Peter!!
    Petje af.
  3. Willemijn:
    19 februari 2018
    Je bent een bikkel Peter!
  4. Carel:
    Peter, mooi gedaan !!!
    Ik hoop voor je dat je laatste dgn daar nog mooi zullen zijn !
  5. Ans Drolinga:
    Complimenten.
  6. Yvonne Lutgerink:
    19 februari 2018
    Mooie tocht Peter! Leuke verhalen, mooie foto's. Bedankt voor het delen en alvast een goede reis terug.
    Yvonne
  7. Marie-José:
    19 februari 2018
    Fantastisch goed gedaan Peter! Ik ben trots op je! Heb genoten van al je mooie verhalen en foto's.
    Wens je nog fijne dagen, alvast een goede reis terug en hoop je snel weer te zien! Hartelijke groet, Marie-José
  8. Mieke potters:
    19 februari 2018
    Chapeau! Daar drink ik er een op :-)
  9. Marlies:
    Knap gedaan!
  10. Karin Nijssen:
    19 februari 2018
    Goed gedaan pa, ik zie je volgende week op Schiphol
  11. Toos:
    19 februari 2018
    Chapeau super goed gedaan.
    Ik heb genoten van je verhalen.
    Nog een.paar gezellige dagen.
  12. Greet:
    19 februari 2018
    Hoi Peter, geweldig dat je heel de tocht af hebt kunnen maken. Wij hebben enorm genoten van al je verhalen. Je hebt het allemaal zo mooi verwoord. Na gedane arbeid is het goed rusten, dus nu nog even lekker gaan genieten. Lieve groet van ons!
  13. Maria Molenschot:
    20 februari 2018
    Hoi Peter wat knap van jou Door weer en wind en altijd vol goede moed is er een einde gekomen aan deze fietstocht.Met prachtige verhalen en mooie foto's hebben wij ook kunnen genieten van deze uitdaging .Geniet nog van een paar dagen lekkere rust en een goede terug vlucht naar huis.Chapeau.
  14. Jopie:
    20 februari 2018
    Geweldig gedaan broer👍Dank voor je mooie reisverhalen. Nog fijne dagen en geniet🍺 🍷 🍲. Goede vlucht✈️
  15. Gerry:
    20 februari 2018
    Gefeliciteerd! Krijg je daar een certificaat??
  16. Miriam:
    22 februari 2018
    Proficiat! Mooie prestatie!
  17. Corrie Laming:
    23 februari 2018
    Wat een prestatie Peter! Gefeliciteerd en geniet er van!
  18. Heleen:
    23 februari 2018
    Bedankt voor alle fraaie verhalen, ik heb ervan genoten!