27, 28, 29 en 30 januari lekker lanterfanten

30 januari 2018 - Puerto Natales, Chili

De afgelopen 4 dagen niet veel gedaan. Heb al drie dagen last van een lichte verkoudheid. Last van mijn keel en een verstopte neus naast een lamlendig gevoel in mijn lijf. Reden om niets te doen behalve de planning voor de komende dagen te bekijken. Vooral hoe ga ik vanuit Puncta Arenas verder. Voor een groot deel richting kust en langs de kust of binnendoor. Ik kies voor het laatste. De straat van Maggellaan oversteken naar Povenir en dan via een binnendoor weg Chili weer verlaten richting Rio Grande in Argentinië. Tussendoor ga ik nog langs een park waar koningpinguins zouden zitten. In Rio Grande neem ik nog een paar rustdagen alvorens aan de laatste etappe van ongeveer 250 km richting Ushuaia te beginnen. Ook in dit laatste deel waar kan niet via de grote weg. Deze keuze houdt wel in dat ruim de helft van de route vanaf hier onverhard is.
Vandaag heb ik met Marcel, die ik in Coihayque voor het eerst heb ontmoet, lekker geluncht. Hij gaf gisteren aan dat hij vandaag in Puerto Natales zou zijn. Voor de rest de afgelopen dagen veel gegeten waaronder lekker gegaard lamsvlees van de grill en echte koffie met gebak. En verders gewoon lekker hangen op de bank en praten met vooral de backpackers die in het hostel verblijven.

Zojuist komt er een mailtje binnen van Ann en Rob, waar ik vorig jaar tijdens the Great Divide 3 weken mee opgetrokken ben, of ik half juni zin heb om mee te gaan met een tocht van 2800 mijl vanuit Missoula Montana via Brittisch Colombia en Yukon in Canada naar Anchoraga in Alaska. Lastige keuze om nu te maken.

1. Ans Drolinga:
    30 januari 2018
    Mooi toch. Heb je 3 maanden om bij te komen. Geweldig
  2. Maria Molenschot:
    30 januari 2018
    Dat is toch een leuke vraag Ik weet zeker dat het al weer gaat kriebelen bij jou als jij weer thuis bent .En jij kunt nog een paar maanden lekker uitrusten van deze reis en daar heb jij nog niet gefietst.
  3. Gerry:
    31 januari 2018
    Wat leuk dat je Marcel weer ontmoet! Dat zijn leuke dingen op een reis. Rust lekker uit!
  4. Greet:
    31 januari 2018
    Hoi Pieterman, zorg dat je goed uitgerust weer gaat fietsen. Goed voor je lichaam. De route door Amerika lijkt mij geweldig. Aaf zei altijd dat Alaska zo mooi is en dat zij spijt had, dat zij daar met Fred niet was gaan wonen. Dus goed over nadenken.
  5. Els van Biljouw:
    31 januari 2018
    Ik heb vol bewondering je reisverslag tot nu toe gelezen en had vaak met je te doen tijdens je tochten door regen, wind en bar slechte wegen. Wat een doorzettingsvermogen, petje af. Ook de foto's zijn prachtig, vooral de gletscherfoto's vanuit het vliegtuig waren erger mooi. Wens je veel beterschap en een mooie tocht verder naar je einddoel.
  6. Liselot:
    31 januari 2018
    In een andere film; subsidie aan KdB toekennen en de gedachten gaan naar Peter. Die is met andere dingen bezig. Jammer voor ons, maar goed voor jou! Prachtige foto's en verhalen! Geniet ervan!
  7. Toos:
    2 februari 2018
    Weet je fietsen is je ding en ik denk als jij weer even thuis bent en.tot rust bent gekomen het weer gaat kriebelen.
    Laat het even bezinken en neem daarna de beslissing.