Donderdag 21 december 2017 rustdag El Bolson

21 december 2017 - El Bolsón, Argentinië

Zoals altijd op de rustdag later op. Ontbijt in het hostel en daarna de was weggebracht. Gisteravond een gezellig feest meegemaakt. Het is een genot om die Argenteinen te zien dansen. Heel gezellige stemming veel nationaliteiten in huis. Goed vlees en een heerlijke taart na en de drank voor 50%. Dat houdt dus in dat 1 liter bier €2 kost.
Naar de touristeninformatie om te informeren of zij wat meer weten over het wel of niet afgesloten zijn van de route in Chili ivm de modderstroom van afgelopen weekend. Zij hebben naar een van de plaatsen dichter bij de grens gebeld. Er zou op dit moment geen probleem zijn???
Ga morgen weer op stap richting Cholila. Vandaar richting Nationaal park Los Alerces en Trevelin. Daar kom ik vermoedelijk meer te weten of er nog problemen zijn in Chili. Vanuit Trevelin gaat het richting Chileense grens en Futaleufu de eerste plaats in Chili.

1. Wim van Damme:
    22 december 2017
    Peter, Leuk te lezen dat je geniet van je reis Argentinië, Chili. Het alleen rondreizen vind ik dapper van je. Ik zou dit niet kunnen. Veel plezier daar, op naar de feestdagen, en het jaar 2018 goed inluiden.
    Carpe Diem!
  2. Gerry:
    22 december 2017
    Goeiemorgen Peter. Ik heb maar eens mensen in Patagonia gecontact over de situatie. Oa die Annemie. Ik wacht nog op antwoord. Uit een ander bericht van iemand lees ik dat de route vanaf Santa Lucia afgesloten is voor onbepaalde tijd en dat er nu alleen 4x4 doorheen mogen. Ik heb haar ook nog even nader uitleg gevraagd. Ze slapen daar nu. Ze zullen vast hun best doen dit snel op te ruimen want het is ook een ramp voor t toeristenseizoen als de weg lang gesloten blijft. Het ergste natuurlijk voor de mensen daar. Tot de grens en Futalafu zal t vermoedelijk geen probleem zijn. Ergens Futalefu gaat het t dal in richting St Lucia en daar zal het vermoedelijk misgegaan zijn. Als ik bericht van ze krijg laat ik t weten.
  3. Carel:
    22 december 2017
    Succes weer bij het verder gaan, ook met het weer