Maandag 18 december naar San Carlos de Bariloche 84 km

18 december 2017 - Bariloche, Argentinië

Vandaag rond 7 uur opgestaan. Rustig alles ingepakt. Tent en grondzeil zijn wel erg nat van de condens. Het is ook redelijk koud geweest vannacht. De zon komt al op het zal een lekkere dag worden. Zonnig maar niet te warm volgens de weerberichten. In het dorp drink ik nog lekker koffie en koop zonnebrandcrème want met mijn neus gaat het niet goed. Rond 9:30 op weg zal een tochtje van een uur of 6 worden. Bariloche ligt aan de andere kant van Lago Nahuel Huapi. Vanuit Villa la Angostura rijd je eerst ongeveer 60 km naar het einde van het meer en dan nog 24 km langs de andere kant om in Bariloche te komen. De weg van Angostura is prachtig rijk omzoomd door bomen en bloemen. Bij tijd en wijlen zie je het meer met aan de overkant een mooi bergmassief met hier en daar sneeuw. Werkelijk prachtig met dit schitterende weer. De weg gaat wel op en neer maar stijgt niet meer dan 5%. Werkelijk een heerlijke dag om te fietsen en te genieten van de omgeving. Na 50 km zie je voor het eerst Bariloche aan de overkant liggen. Op dat moment neemt de begroeiing ook af en wordt het landschap weer droger geen bomen meer struiken en stug gras krijgen de overhand. Na de ronding van het meer neemt de vegetatie weer toe. In Bariloche wilde ik eerst een plek zoeken op de camping. Helaas ligt er dicht bij het centrum geen camping. Dan maar op zoek naar een hostel. Na drie pogingen eindelijk een hostel gevonden in de buurt van het centrum. Ik was gewaarschuwd dat de prijzen in Bariloche erg hoog zouden zijn. Toch valt het naar mijn idee mee. Heb nu een privékamer voor €27. Dat vind ik niet te gek en een van de medewerkers praat ook nog Nederlands. Dat is toch wel even tof