Maandag 8 jan naar Puerto Rio Tranquilo 26 km en een bezoek aan de Capillas de Marmol

8 januari 2018 - Puerto Río Tranquilo, Chili

Kort dagje vandaag. Daarom pas om 9 uur ontbeten en tegen 10 uur weg. Het ziet er nog steeds dreigend uit. Vanaf morgen zijn de voorspellingen beter. Waarom zo kort? Omdat ik vanuit Tranquilo de marmergrotten wil bezoeken. Tranquilo ligt aan het Lago General dat Carrera dat ver doorloopt in Argentinië en daar Lago Buenos Aires heet. In dit meer zijn door wind en water in het marmer allerlei uitsparingen ontstaan.
Ik dacht dat het een redelijk vlak traject zou zijn omdat het grootste deel van de route langs het meer loopt. Helaas niet. Het gaat stevig op en neer en als het omhoog gaat zitten er altijd stukken in van 10% of meer. Vandaag heb ik zelfs de hoogste percentage gehad van deze reis een stuk van 18% volgens de GPS. Tegen 12 uur ben ik op bestemming. Ga opzoek naar een hospedeja omdat de voorspellingen voor vandaag toch nog niet goed zijn en ik de komende dagen de tent nog nodig heb.
Tegen de middag klaart het wat op. Helaas neemt ook de wind toe. Ik besluit om vanmiddag naar de Capillas te gaan ipv morgenvroeg. Met veel golfslag op het meer vertrekken we met 8 man aan boord in een sloepje richting de grotten. Door de golfslag en de wind is het een stevige tocht met herhaaldelijk water over je heen. Het was een geweldige tocht. Zowel de schoonheid van de grotten als de heen en terugreis over het ruige meer. Tegen 17 uur sloeg het weer om en is het weer gaan regenen. Morgen op weg naar Cochrane wat ik verwacht in twee dagen te doen.

1. Ans Drolinga:
    9 januari 2018
    wow, wat een indrukwekkende foto's. Geweldig
  2. Gerry:
    9 januari 2018
    Die heb ik ook gedaan in de middag met veel wind. Ik dacht dat ik het niet zou overleven.... Wel erg mooi!
  3. Ton:
    Mooie foto’s Peter.
  4. Willemijn:
    Prachtig!
  5. Marie-José:
    Geweldig mooi!
  6. Jopie:
    9 januari 2018
    Geweldig je reisverhalen wat een ervaring en prachtige foto’s👍
  7. Toos:
    10 januari 2018
    Die grotten zijn echt de moeite waard geweest om te bezoeken. Op de foto's al schitterend dan moet het in het echt helemaal indrukwekkend zijn.