Zondag 25 februari

25 februari 2018 - Ushuaia, Argentinië

Ben net klaar met de voorbereidingen om morgen te kunnen vertrekken. Fiets staat ingepakt klaar en de fietstassen ingepakt voor vertrek.
De afgelopen dagen zijn zeer snel verlopen. De 5 dagen in het hostel waren erg gezellig. Heb daar Steve ontmoet. Een Amerikaan die de eerste dagen van mijn verblijf bezig is geweest om nog een goedkoop ticket voor Antarctica te krijgen. Na drie dagen is hem dat ook gelukt met de laatste bootvaart. Hij woont in Boise Idaho. Dat is dicht bij mijn nichtjes die ik in augustus ga bezoek na mijn fietstocht door Canada en America. Ik heb met hem afgesproken om in augustus langs te komen en te horen en te zien hoe zijn tocht naar Antarctica is geweest. Ik heb wat beelden gezien van andere in het hostel en die waren geweldig. Zou zo' n trip graag zelf eens willen doen alleen ik kan zeer slecht tegen varen op open zee.
De afgelopen dagen ook afscheid genomen van een aantal fietsvrienden die ik tijdens deze trip heb ontmoet. Woensdagavond samen met Raimon, Dominique, Ailine en Ari een asado-avond gehad. Goed stuk vlees op de barbecue en een goed glas bier en wijn. Erg gezellige avond met de eigenaar waar zij vieren sliepen. Raimon is al vier jaar aan het fietsen. Hij heeft al diverse landen in Europa en Azië bezocht. Sloot nu zijn trip vanuit Alaska af in Ushuaia. Dominique heeft hem vanuit Peru vergezeld. Zij gaan nu naar Afrika om vanuit Kaap de Goede Hoop naar Barcelona te fietsen
Donderdag werd ik blij verrast in het Hostel. S' middags kwam een van de volgers van mijn webblog langs. Merlinda heeft mij gevolgd en was tegelijkertijd zelf ook aan het fietsten vanuit Bolivia naar Ushuaia. We hebben lang zitten praten over allerlei ervaringen tijdens onze tocht en een afspraak gemaakt om in maart naar aanleiding van de foto's eens verder te praten.
Vrijdag ben ik verkast naar de Airbnb lokatie. Rond 13 uur had ik met de eigenaar afgesproken. Nummer 2100 was niet in de straat te vinden. Ook de buren wisten niet waar dit nummer was. Gelukkig liep de eigenaar rond de afgesproken tijd rond op de afgesproken hoek. Ook Hilde, Monique en Lennie kwamen rond diezelfde tijd aan. Het is weer leuk om elkaar te ontmoeten en er was het nodige om uit te wisselen. Een heel leuk apartement zeer sfeervol op een prima lokatie.
s'Middags ook nog op stap om inpakmateriaal voor de fietsen en fietstassen te halen. Later op de avond zijn we nog gezellig naar het centrum gegaan samen met Merlinda om onbeperkt asado te eten.
Zaterdag ben ik teruggegaan naar het Hostel om Paula, de beheerster, te vragen of zij voor ons het taxivervoer kan regelen aangezien er veel fietsers met al ingepakte fietsen vanuit het hostel vertrekken. Dat heeft ze keurig voor ons geregeld. Maandagochtend 10 uur (14 uur nederland) vertreken we hier richting vliegveld. Om 13:20 (17:20 in Nederland) vertrekken we vanuit Ushuaia richting Buenos Aires. Daarna richting Madrid en achtereenvolgens richting Amsterdam. Ruim 29 uur later, dinsdagavond 22:30, landen we daar en sluiten ik deze geweldige reis af.

1. Willemijn:
    26 februari 2018
    Goede reis naar huis Peter.
  2. Greet:
    26 februari 2018
    Hoi Peter, je hebt je lange fietstocht gezellig afgesloten. Nu wacht het koude Nederland. Fijne vlucht naar huis.
  3. Marlies:
    Goede reis!
  4. Corne van Beek:
    26 februari 2018
    Prettige terug reis, onderweg genoeg tijd om er aan terug te denken.
    Groet en tot ziens
  5. Jaap:
    26 februari 2018
    Vlieg voorzichtig en wel thuis,het zal weer wennen zijn.
  6. Ans Drolinga:
    Goede vlucht terug.
  7. Ans Drabbels:
    26 februari 2018
    Peter,goede reis terug en we zien je weer bij onze bridgeavond hopelijk .
    Dan horen we verhalen van je reis.
  8. Heleen:
    26 februari 2018
    Hallo Peter, dank je wel voor je prachtige verslag. Zou ik je volgende reis ook mogen volgen, ook al kennen we elkaar niet (misschien nu wel via Lennie). Ik geniet erg van je verhalen en zou dit ook wel eens willen doen maar nu heb ik daar nog geen tijd voor. Goede reis naar huis, ook voor de dames.
  9. Maria Molenschot:
    26 februari 2018
    Hoi Peter wat een gezellig afscheid van deze mooie reis .Genoten van jouw verhalen en de prachtige foto's. En nu een lange reis voor de boeg op weg naar huis Een veilige en goede vlucht wensen wij jou .Tot in ons koude landje.Grietjes
  10. Wim van Damme:
    27 februari 2018
    Hoi Peter zo te zien heb je een prachtige reis gemaakt👍. Nu inderdaad weer terug naar TILBURG zal een hele overgang zijn. Op naar de volgende reis?
  11. Marja van Zenderen:
    1 maart 2018
    Hoi Peter, bedankt voor jouw mooie reisverslag.
    Veel plezier en succes bij je volgende fietsvakanties.