Woensdag 14 februari van Rio Grande naar Tolhuin 107 km

15 februari 2018 - Tolhuin, Argentinië

Gisteren gepland tot aan een kampeerterrein op 70 km afstand van Rio Grande. En zoals het al vaker de afgelopen dagen is verlopen had ik op de eerste 10 km na voordeel van de wind. Tegen 13 uur was ik dan ook op de geplande plek. Dat vond ik iets te vroeg. Het was ook zalig fietsweer. Daarnaast heb ik hier geleerd dat je de dag moet plukken voor het te laat is. Dat blijkt wel weer want vandaag terwijl ik dit bericht schrijf regent het stevig. In plaats van ergens op een verlate plek te zitten
Om die reden ben ik nog 37 km doorgereden naar Tolhuin. Allereerst naar de bij fietsers beruchte Panderia La Union. Waarom berucht, omdat veel fietsers hier achterin de bakkerij de nacht hebben doorgebracht. De eigenaar biedt deze mogelijkheid gratis aan. Daarnaast verkopen ze zulke lekkere dingen daar moet je gewoon iets van proberen. Het is er erg druk. Het is blijkbaar ook een touristische trekpleister. Binnen zit een fietser uit Spanje. Een tijdje met hem zitten praten. Hij moet morgen in Ushuaia zijn omdat de volgende dag zijn bus naar Buenos Aires vertrekt. Dus hij vertrekt op tijd om nog 60 km verderop te overnachten waardoor hij morgen nog 40 km heeft te gaan.
Een half uur later komt het stel uit Brazilië, dat ik op de boot naar Povenir voor het eerst heb ontmoet, binnen. Zij willen wel de nacht hier doorbrengen. Ik ben er niet naartoe gegaan om te overnachten. Wil gebruik maken van een hostel. Helaas blijkt die erg duur te zijn en ben om die reden richting camping gereden die 3,5 km van de stad af ligt aan een mooi meer met uitzicht op de bergen.
Ik heb nog zoveel dagen voordat ik in Ushuaia moet zijn dat ik besloten heb om hier een nacht of 4 te blijven. Volgens een aantal fietsers is het namelijk erg duur in Ushuaia. Ook heet Braziliaanse stel heeft ook nog zoveel dagen over dat ook zij besluiten hier in iedergeval 4 nachten te blijven en zal morgen ook naar de camping komen.
Tot Ushuaia is het nog 104 km dat is in twee dagen te doen en mogelijk zelfs in 1 dag. Veel zal afhangen van het weer. Vooral de wind want het hele traject dat ik nu nog moet fietsen gaat voornamelijk in westelijke richting. Helaas is er op de camping geen Wifi enkel in de panderia kan ik van wifi gebruik maken. Dus ik zal nog weinig tussendoor melden.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Drolinga:
    15 februari 2018
    Chapeau. Geniet nog een paar dagen van een mooie omgeving en dan op naar het eindpunt. Fijne dagen
  2. Maria Molenschot:
    16 februari 2018
    Bijna het einde inzicht Geniet nog van de laatste fietsdagen en jouw tijd daar met al die sportieve mensen .