Donderdag 14 december rustdag

14 december 2017

Vandaag een rustdag. Die begint met uitslapen zover als ik het kan. Ben meestal toch tegen 7 uur klaarwakker. De was vroeg wegbrengen dan is hij s'avonds klaar. Fiets nakijken, boodschappen doen. En de route voor de komende dagen doornemen. Vandaag kwam er iets nieuws bij. Ben naar de pedicure gegaan. Had last van een likdoorn op mijn kleine teen. S'middags werd me aangeboden om in het hostel te slapen aangezien het zou gaan regenen. Het is trouwens een erg kille dag geweest. Erg bewolkt en een koude wind

Gisteren heb ik gemeld dat ik bij een school op het terrein mocht kamperen. Het was school nr 2. Regelmatig kom je langs een zijweg in het landschap waar een bord staat met een verwijzing naar een school die dan een eind verderop staat. Je ziet ze meestal niet. Ze hebben allemaal een nummer en geen naam.
Wat me de afgelopen weken is opgevallen is dat je overal papegaaien tegenkomt of hoort. Ik denk bij papegaaien aan regenwoud. Hoe droog het landschap ook is en er geen enkele boom is te bespeuren, je ziet of hoort ze. Heel merkwaardig.
Ik heb er nu 2150 km opzitten. Heb ongeveer nog 3500 km te gaan en nog goed 2.5 maand. Probeer vanavond nog de foto's van de afgelopen dagen te plaatsen als het lukt. Want de internet verbinding op de camping is niet stabiel. Misschien direct in het restaurant want ik ga nu eten.
Morgen hoop ik voorbij San Martin de Los Andes aan een van de meren een kampeerplek te vinden.

1. Yvonne Lutgerink:
    15 december 2017
    Leuk om je te volgen Peter! En mooie foto's!
  2. Gerry:
    15 december 2017
    Ja aan een van die meren, lago Faulkner, kan je leuk kamperen! 50 km voorbij San Martin heb ik op eenleuk plekje gestaan, mooi uitzicht. En een relaxte route, allemaal asfalt.
  3. Heleen:
    Kennen ze hier Maxima ?
  4. Heleen:
    17 december 2017
    Hallo Peter, ik ben er een van de dames, Lennie. En ik vind dat je een prachtige reis aan het maken bent. Een andere sfeer dan de dames maar ook heerlijk om te lezen. Dank je wel voor het schrijven en posten
  5. Willemijn:
    17 december 2017
    Leuk om te lezen Peter, ga je vanaf nu volgen