Dinsdag 2 januari naar Villa Manihuales 59 km

2 januari 2018 - Villa Maniguales, Chili

Het meest belangrijke van vandaag om te melden is dat het droog is gebleven. Stond vanochtend op en toen regende het nog. Tijdens het bepakken van mijn fiets miezerde het nog wel. Ben wel met regenjas aan weggereden maar die kon snel uit en die heb ik niet meer aangehad. Na goed een uur begon zelfs de zon te schijnen. Het was maar een korte dag rond half een was ik in Villa Manihualis. 10 km voor het einde leek het erop dat het ging regenen er vielen namelijk wat druppels. Gelukkig ging het toen wat bergaf en met even extra aan te zetten kwam ik droog aan. Gelijk bij een restaurant gestopt om wat te eten. Daar kwam ik hetzelfde drietal tegen van gisteren. Zij stonden net op het punt om verder te rijden. Die zal ik vermoedelijk de komende dagen wel vaker zien verwacht ik. Voor de zekerheid maar een hospedeja opgezocht en niet de camping want het zag er weer dreigend uit. En inderdaad in de loop van de middag is het weer gaan regenen. De route was redelijk vlak.
In de eerste 30 km rij je nog door een redelijk nauw dal met aan alle zijde hoge stijle bergwanden voorzien van veel groen en in een aantal gevallen ook met mooie waterpartijen en sneeuw. Tegen het einde wordt het dal breder en de wanden minder hoog en bestaat het dal meer uit weilanden. Morgen richting Coyhaique een rit van 73 km voor 60 km onverhard. Ik kies voor dit traject ipv het verharde traject van 95 km omdat ik verwacht dat dit rustiger is. Pa morgen kan ik zeggen of het ook zo is.

1. Greet:
    3 januari 2018
    Hoi Peter, gezellig om jou eens met iemand te zien. Het lijkt wel bijzonder als het even niet regent. Kom net terug van de nieuwjaarsborrel van de tennis. Je waait bijna van je fiets af en dat met de nodige drankjes op. Maar ik ben heelhuids thuisgekomen. Groeten van Ons!
  2. Esther Kock:
    3 januari 2018
    Ha Piet, hier is t stormachtig. Maar wij zitten in de auto een binnen bij de verwarming, dat is wat anders dan je vrijwillig nat laten regenen als een stoere bikkel. Wat n prachtige foto's zeg. Je zult wel genieten van al dat moois wat je ziet.
    Succes met de tocht morgen, hopelijk kun je ook een dagje droog fietsen.

Liefs van Esther