Donderdag 8 februari een dag verloopt toch wel eens anders dan gepland

8 februari 2018 - Punta Arenas, Chili

Vandaag om 7:30 op weg naar de ferry om kanaal Maggellaan over te steken naar Povenir. Daarvoor moest ik eerst 6 km fietsen. Aangekomen bij de ferry eerst een kaartje kopen. Bij de verkoopbalie staat een behoorlijk lange rij. Langzaam schuift het een en ander op. Na 45 minuten en ongeveer voor tweederde opgeschoven komt de mededeling dat er geen kaartjes meer voor vandaag verkocht worden en alleen mensen met een reservering naar voren kunnen komen om nog mee te kunnen. Daar sta je dan. Dit is namelijk de enige mogelijkheid om aan de overkant te komen en de ferry gaat maar 1 keer op de meeste dagen zo ook vandaag. Ik kon alleen wel een kaartje kopen voor morgenvroeg. Dat heb ik nu dus alvast gedaan. Hoef ik morgen niet meer in de rij te staan en nog vroeger weg om te voorkomen dat ik hetzelfde probleem zou hebben als vandaag. Daarna weer op zoek naar een hostel dicht bij de ferry. Heb er een gevonden alleen ik heb niet zoveel contant Chileense geld meer. Hooguit nog voor het bezichfigen van het pinguïnspark. Onderweg naar Ushuaia zou ik de komende 5 dagen in Chili toch niets meer tegenkomen. Je kunt dan wel met je bankkaart of creditkaart betalen echter op veel plaatsen hanteren ze dan een opslag van 19% op de prijs. Je kunt dan nog wel cash met dollars.betalen en die heb ik voor noodgevallen bij me. Nu dus de kille winderige dag doorbrengen in de huiskamer van het hostel met een mooi uitzicht op de straat Magellaan en morgen weer verder.