4, 5, 6, en 7 januari niet veel gedaan en toch het een en ander te melden

7 februari 2018 - Punta Arenas, Chili

De afgelopen dagen ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met het regelen van mijn volgende trip in juni naar Noord Amerika. Er waren wat problemen met mijn aanmelding en die heb ik weer in orde gekregen. Daarna op zoek naar een goedkope vlucht. Goedkoper als vliegen met de KLM en een van haar partners heb ik niet gevonden. Vlucht is geboekt. Op de terugweg maak ik een tussenstop in Boise in Idaho. Ik ga dan voor twee weken langs bij mijn nichtjes Linda en Ingrid. Beiden waren dol entousiast toen ik ze belden en ik ben van harte welkom. Dus ook daar kijk ik met veel enthousiasme naar uit want het bezoekje van een weekend vorig jaar met Indira, Alexandra en Stefan aan Ingrid was hartstikke gezellig
Daarnaast heb ik een leuk appartement gehuurd in Ushuaia voor de laatste 3 nachten. Dan verwachten Monique, Lennie en Hilde ook in Ushuaia te zijn en brengen we de laatste 3 dagen voor de terugreis samen door.

Vooral de avonden waren de afgelopen dagen erg gezellig. Onder het genot van een drankje heb ik veel leuke gesprekken gevoerd. Iedere avond is het gezellig druk. De meeste zijn er maar voor 1 dag. Samen met mijn kamergenoot Maximiliana uit Chili ben ik de langst verblijvende gast. Het personeel bestaat voornamelijk uit rondtrekkende backpackers. Vier uit Frankrijk, een uit Canada en een uit Duitsland. Zij verblijven hier voor een maand en krijgen hiervoor kost en inwoning en een kleine vergoeding per dag ongeveer € 13. Daarna trekken ze weer ergens naar toe. Dat doen ze zo een paar keer in hun trip van maanden, jaren of zonder einddatum.
Morgen ga ik met de ferry naar Povenir aan de overkant van het kanaal Maggellaan. Daar begin ik aan de laatste 500 km waarvan 400 km onverharde weg en weinig bewoning. Zal vermoedelijk ook 5 dagen geen plaats meer tegenkomen en niets van me laten horen. Diegene die me via mijn spot volgen kunnen zien waar ik zit. Je kunt daarvoor onderstaande koppeling gebruiken.