Vrijdag 2 en zaterdag 3 februari plannen van een nieuwe fietstrip

3 februari 2018 - Punta Arenas, Chili

Vrijdag 2 februari kreeg ik alvroeg een mailtje dat mijn travelauthorisation voor Amerika in 20 dagen zou verlopen. Toen ik erover na ging denken of ik een nieuwe zou gaan aanvragen Was ik er snel uit ik ga van half juni tot half augustus mee met de North Star tocht van de ACA (Adventure Cycling Association) in Amerika. Er waren namelijk nog maar 3 plaatsen open dus ik kon niet al te lang meer wachten. De tocht vertrekt in Missoula Montana USA en gaat door de Canadese staten Brittisch Colombia en Yukon richting Fairbanks in Alaska en daalt af via het Denali Nationaal park naar Anchorage. Totaal 61 dagen weg waarvan 49 dagen fietsen met gemiddeld 55 mijl per dag en totaal 2725 mijl (4385 km). Voor diegene die het leuk vinden om het een en ander eens na te lezen gebruik dan de volgende link:

De rest van de dag ben ik bezig geweest om een aantal zaken rond deze reis te regelen zoals dus een nieuwe reisautorisatie voor Amerika aan te vragen. Dat kost weer de nodige tijd als je dat met je telefoon moet doen en Internet niet snel is. Daarnaast lid worden van ACA en daarna aanmelden voor de trip. Nu opzoek naar een zo goedkoop mogelijke vlucht. Die heb ik nog niet gevonden.
Tussendoor nog even de stad in om een indruk op te doen van Punta Arenas. Letterlijk vertaald zanderige punt. Een plaats van ongeveer 130.000 inwoners.
De meeste inwoners zijn afstammelingen van Europese emigranten. Vooral Spanjaarden, Portugezen, Kroaten, Britten en Scandinavische. Waarbij vooral Kroaten in deze regio de boventoon voeren. Je ziet dat terug in namen en gebouwen. Een stad met twee gezichten. Op veel plaatsen mooi en goed onderhouden op andere plaatsen veel verwaarloosde plekken.

1. Gerry:
    3 februari 2018
    Toe maar!! Je krijgt er geen genoeg van! Kom je tussendoor nog naar NL of blijf je aan deze kant van de wereld? Ik heb vandaag voorzichtig pas weer mijn eerste 11 km gefietst. Verschil moet er zijn..... Morgen ga ik echt beginnen met het vervolg van mijn tocht.
  2. Ans Drolinga:
    3 februari 2018
    Groot gelijk. Zolang je kunt, genieten. Daarmee kunnen wij ook weer uitkijken naar mooie foto's en verslagen. Bedankt alvast
  3. Toos:
    3 februari 2018
    Heerlijk weer een nieuwe uitdaging om naar uit te kijken.
  4. Maria Molenschot:
    3 februari 2018
    Zo broer weer een mooie reis en fietst tocht waar jij naar uit kunt kijken.Toch nog fijn dat jij weer even thuis bent .Zolang jij dat nog kunt doen moet jij dat gaan doen en wij genieten van jouw verslag en prachtige foto's Groetjes
  5. Jaap:
    3 februari 2018
    Alweer een nieuwe uitdaging, Jij bent ook niet meer te stoppen! Geniet er nog van.
  6. Greet:
    4 februari 2018
    Hoi Pieterman, heel verstandig dat je besloten hebt, om de trip in Amerika te gaan maken. Je komt weer door prachtige natuur. Genieten zolang het nog kan, nu ben je nog in de bloei van je leven. Lieve groeten van ons.